Mordhau
 banjoman_franklin
  • Likes received 17
  • Date joined 25 Oct '15
  • Last seen 15 Aug

Private Message

11 17

i thought you guys were chivalry vets god damn. thats like the number 1 most retarded chiv mechanic you could possibly bring over
edit: no offense

11 17

every duel map has tons of shit in the way of the fights. seems there is no decent map with just flat ground and nothing in the way of fighting. someone make one already

11 17

this whole thing is very easily resolved. just have people upload photos of their skin and genitalia to the forums, and assign them an in game race and sex based on that. those who refuse to upload can simply be permabanned. this also means that the real penis size and shape of each player can be accurately represented in game, which will appeal to fans of realism such as myself

11 17
  • 12 Sep '17
 banjoman_franklin

Can't use the friend section in the server finder, no servers appear. Also sometimes the main thing doesn't show servers but if I just click around on shit they come back eventually.

11 17
  • 12 Sep '17
 banjoman_franklin

Can we have duel servers pls? Or just a ffa only server with fewer max ppl that we can use for duels?

11 17
  • 18 Aug '16
 banjoman_franklin

lol nah man let's not do this

11 17

@moepork said:
The other important thing that I see a lot of people still holding on to for dear life is their massive desire for insanely high FoV. This hurts the game on the tactical level due to making flanking and sneaky stuff non-viable. You'll get used to it, trust me.

I agree with this, partly because of what you said and the fact that it removes a lot of the need for good situational awareness, but also because no fov cap means people have to choose between either having their game look like shit or being at a disadvantage compared to other players. That is not a good feature to have in a game. At this point the average fov used by Chiv players at the highest level of comp is probably around 140, and I expect it's going to keep rising because I'm pretty sure the most effective fov is somewhere around 150-165. 120 is about as high as you can go before shit starts to look really weird so I think that's a good cap. I think it will make the game seem more serious and well made if high level play doesn't look all fucked up from the player's perspective too.

11 17
  • 29 Oct '15
 banjoman_franklin

@mrjoe said:
^^^^

What

There's no classes in this game, you select your loadout. I guess it would be best if instead of archers, people said bow and crossbow instead since there'd really be no set class

It was just a suggestion to remove archers, mostly a joke but they are actually pretty cancerous imo. We'll see though, parrying arrows sounds cool but I would think they could still just aim for the feet like getting around shields in Chivalry.

11 17
  • 29 Oct '15
 banjoman_franklin

What if archers got the same armor, movement speed, stamina etc as melee players so in that way they're actually stronger than they are in Chiv, but then as a trade off they can only use weapons like swords, maces, axes, and things of that nature. Might add to the skill curve of the class somewhat and also make them a bit less cancerous.

11 17

WLR and to a lesser extent KDR, will just let people who always join the stacked team look impressive. Not that I'm opposed to it being recorded, but it doesn't necessarily indicate a good player. That said, I'd like to see tons of stats in this game, would be cool if damage appeared on the scoreboard too.

Something like games ended at the top of the scoreboard out of total games played would encourage people to actually balance the matches and help their team, and would show skill to some degree imo, but it's also a kind of weird stat that people might not care about.